Zwroty biletów kupionych w KD oraz skargi i reklamacje

Zwroty niewykorzystanych biletów nabytych w kanałach sprzedaży KD

1. Zwrot niewykorzystanych biletów nabytych w sklepie internetowym KD (z numerem zaczynającym się serią GM)

Bilety kupione elektronicznie można zwrócić/wymienić samodzielnie.

Po wejściu na stronę kolejedolnoslaskie.pl należy kliknąć w przycisk „Moje bilety” znajdujący się w prawym górnym rogu i zalogować się do swojego konta. W przypadku nieposiadania konta na stronie Kolei Dolnośląskich można zalogować się poprzez podanie 20-cyfrowego numeru otrzymanego wraz z biletem na podany przez Użytkownika adres e-mail. Następnie należy wybrać przycisk „ZWROT BILETU”

Bilety kupione elektronicznie można zwrócić/wymienić:

– jednorazowe – nie później niż 20 minut przed planowaną godziną wyjazdu wskazaną na bilecie,
– okresowe (miesięczne lub tygodniowe)– nie później niż przed pierwszym dniem ważności wskazanym na bilecie,
– wielokrotne – nie później niż 60 minut przed planowaną godziną wyjazdu wskazaną na bilecie.

2. Zwrot niewykorzystanych biletów nabytych w tradycyjnych kanałach sprzedaży (w wersji papierowej)

W tej grupie są bilety tradycyjne nabyte w kasach biletowych, automatach biletowych oraz  pociągu.

Bilet można zwrócić/wymienić w dowolnej kasie prowadzącej sprzedaż danego rodzaju biletów znajdującej się na stacji wyjazdu lub wydania biletu.

Niewykorzystane bilety można zwrócić/wymienić:
– jednorazowe – przed upływem terminu ważności,
– okresowe (miesięczne lub tygodniowe) – nie później niż przed pierwszym dniem ważności,
– wielokrotne – przed upływem pierwszej godziny jego ważności.

Szczegółowe zasady dostępne są w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt Kolei Dolnośląskich S.A. (RP-KD):Regulaminy i przepisy | Koleje Dolnośląskie (kolejedolnoslaskie.pl) lub w opisach ofert: Oferty Taryfowe | Koleje Dolnośląskie (kolejedolnoslaskie.pl).

Przy braku możliwości zwrócenia biletu samodzielnie lub w kasie podróżnemu zawsze przysługuje prawo dochodzenia swoich roszczeń w drodze reklamacji.

 

Reklamacje i skargi

Jak złożyć reklamację lub skargę:

– za pośrednictwem poniższego formularza elektronicznego,
– w dowolnej kasie biletowej prowadzącej sprzedaż biletów na przejazd pociągiem KD,
– osobiście w siedzibie Spółki,
– korespondencyjnie na adres: Koleje Dolnośląskie S.A., ul. Kolejowa 2, 59 – 220 Legnica, wykorzystując przygotowany formularz.

Termin złożenia reklamacji:

do 1 roku od przejazdu z tytułu całkowitego lub częściowego niewykorzystania biletu na przejazd/przewóz,
do 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty,
do 7 dni od dnia otrzymania biletu lub wezwania do zapłaty, gdy podróżny może udowodnić, że w dniu przejazdu pociągiem posiadał ważny dokument przewozu lub dokument poświadczający uprawnienie do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu.

Termin złożenia skargi:

Do 3 miesięcy od dnia zdarzenia dotyczącego jakości świadczonych usług oraz respektowania praw pasażera wynikających z obowiązujących przepisów.

Co powinna zawierać reklamacja lub skarga:

1. imię, nazwisko i adres zamieszkania osoby składającej reklamację lub skargę,
2. kopię/ PDF/skan/ lub zdjęcie biletu i/lub jego numer, pozwalające zidentyfikować zawartą umowę przewozu,
3. treść reklamacji lub skargi (opis sprawy),
4. kwotę roszczenia (nie dotyczy skargi),
5. numer rachunku bankowego (nie dotyczy skarg i zwrotów za bilety elektroniczne). Środki z uznanych reklamacji są zwracane na konto z którego była płatność,
6. podpis wnoszącego (tylko przy reklamacji składanej w formie tradycyjnej – na papierze).

Do reklamacji można załączyć kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, np. poświadczających uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.

Szczegółowe zasady składania skarg i reklamacji dostępne są w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt Kolei Dolnośląskich S.A. (RP-KD): Regulaminy i przepisy | Koleje Dolnośląskie (kolejedolnoslaskie.pl).

Wystąpił problem i zgłoszenie nie zostało wysłane.

Formularz reklamacyjny

Wszystkie pola obowiązkowe są oznaczone (*)

Dane kontaktowe

Dane dotyczące podróży

Informacje dot. zgłoszenia

Załączono więcej niż maksymalna dopuszczalna liczba plików (4).

Przynajmniej jeden z załączonych plików przekracza maksymalną dopuszczoną wagę (5MB).

Waga załączników przekracza dopuszony limit (10MB)

Przynajmniej jeden z załączników ma niedopuszczalne rozszerzenie. Akceptowane są .pdf,.doc,.docx,.odt,.rtf,.txt,.png,.gif,.jpg

Pliki nie mogą ważyć więcej niż 5MB każdy i nie mogą w sumie ważyć więcej niż 10MB. Jednorazowo można przesłać do 4 plików.

W formularzu znaleziono błędy. Proszę poprawić pola oznaczone na czerwono.

Administratorem danych osobowych przesyłanych za pomocą powyższego formularza są Koleje Dolnośląskie S.A. z siedzibą przy ul. Kolejowej 2, 59-220 Legnica. Jeśli chcesz wiedzieć jak chronimy Twoje dane zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

W przypadku nieuzyskania satysfakcjonującej odpowiedzi na reklamację podróżny ma możliwość złożenia wniosku o wszczęcie postępowania polubownego przed działającym przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego – Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei (szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.pasazer.gov.pl). KD S.A. wyrażają zgodę na udział w takim postępowaniu.

Rzecznik Praw Pasażera Kolei
przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
adres e-mail: rzecznik@pasazer.gov.pl

W przypadku nieuzyskania satysfakcjonującej odpowiedzi na skargę dotyczącą złego stanu taboru, błędnej informacji, naruszania praw pasażerów itp. podróżny ma możliwość zwrócenia się do Urzędu Transportu Kolejowego.

Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
adres e-mail: pasazer@utk.gov.pl
Infolinia pasażerska UTK:
22 460 40 80